مانتو عبا عربی دارای %تخفیف% دوخت عالی شیک و تن پوش زیبا
    


مانتو عبا عربی   دارای %تخفیف% دوخت عالی شیک و تن پوش زیبا

مانتو و عبا عربی به عنوان لباس‌های محلی در کشورهای عربی شناخته شده‌اند و دارای طرح و شکلات مختلفی هستند. این لباس‌ها در عموم به رنگ سیاه و خاکستری و با پارچه‌های مخملی یا نخی طرح دار تولید می‌شوند.



طرح و شکل مانتو و عبا عربی به شیوه‌های مختلفی مانند ترکیب رنگ‌های مختلف، دوخت مختلف یا استفاده از تزئینات مختلفی مانند سنگ‌های زینتی، چرم و مهره کاری صورت می‌گیرد. به طور کلی، مانتو و عبا عربی از پارچه‌های نرم و لطیفی ساخته شده‌اند که برای پوشیدن در مناطق گرمسیری مناسب هستند و برای پوشیدن در فصل‌های سرد نیاز به لایه برداری دارند.

مانتو-عبا-عربی---100%-تضمین-کیفیت-پارچه-و-دوخت-و-امکان-مرجوعی

مانتو عبا عربی  دارای %تخفیف% دوخت عالی شیک و تن پوش زیبا  : حریران به عنوان عرضه کننده لباس های باکیفیت و با هدف ترویج محصولات الهام گرفته از سنت ایرانی و فرهنگ اسلامی در پی آراستگی و پوشیدگی هرچه بیشتر جامعه ایرانی می باشد موضوعات مدل عبا دخترانه جدید - اینستاگرام عبا قشم - مانتو اماراتی اینستاگرام - مزون فاریون عبایا اینستاگرام- زمینه فعالیت مجموعه حریران می باشد.

مانتو عبا عربی  دارای %تخفیف% دوخت عالی شیک و تن پوش زیبا  : لازم به یادآوری می باشد که حریران علاوه بر فروش آنلاین از طریق سایت و پیج اینستاگرام به آدرس hariran.original دارای چندین شعبه در تهران برای خریداران حضوری همه روزه فعال می باشد.اگر در مورد مدل عبا دخترانه جدید - اینستاگرام عبا قشم - مانتو اماراتی اینستاگرام - مزون فاریون عبایا اینستاگرام- دنبال محصول و مطلب هستید در ادامه با ما همراه باشید.

برای اطلاع از قیمت پیراهن زنانه ساده در سایت حریران بر روی کلمه مانتو عبا عربی کلیک کنید.

 

مانتو-عبا-عربی---100%-تضمین-کیفیت-پارچه-و-دوخت-و-امکان-مرجوعی

مانتو عبایی یکی از استایل‌هایی است که برای زنان محجبه در سراسر دنیا جذابیت دارد. اما این موضوع دلیل نمی‌شود که تنها زنان محجبه از آن استفاده کنند. بسیار دیده شده که زنانی با مسلک متفاوت، به خاطر استایل خاص آن، یک مدلش را در کمدشان نگهداری می‌کنند. این‌که چطور شد مانتوی عبایی در بین زنان محبوبیت پیدا کرد و طرفدارانی را به خود جذب کرد تنها به دلیل استفاده زنان عرب از آن نبود.

مانتوی عبایی یا عبا دیگر تنها لباس خاص زنان عرب به شمار نمی‌آید که با پارچه مشکی ساده دیده می‌شد. مدت‌هاست که برندها برای جذب مشتریان ثروتمند عرب دست به طراحی‌های خاص برای آن زده‌اند. همین موضوع نگاه‌های بیشتری را به سمت آن جذب کرده است. حالا دیگر زمانی است که شما انواع مدل‌های مانتوی عبایی را بر روی کت واک‌ها به نظاره می‌نشینید و چه بسا دوست داشته باشید برای خرید مانتو یکی از آن‌ها را هم خریداری کنید.

مانتو-عبا-عربی---100%-تضمین-کیفیت-پارچه-و-دوخت-و-امکان-مرجوعی

 دانستن تاریخچه و اتفاقات تاریخی به ما دید کامل بازتری نسبت به هر موضوعی ارائه می‌دهد، برای آشنایی بهتر درباره حجاب مطلب تاریخچه حجاب را مطالعه کنید.

امروز در کمد می‌خواهیم درباره تاریخچه عبا، سبک‌ها و مدل‌های مختلف عبا برایتان بگوییم. کمد را تا انتها همراهی کنید.

عبا چیست؟

عبا به لباس‌هایی گشاد و بلند با آستین‌های بلند گفته می‌شود که به روی لباس پوشیده می‌شوند. عبایا در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف وجود دارند که رنگ مشکی پرطرفدارترین آن‌هاست. لباس اغلب زنان عرب خواه با حجاب در شهرهای مذهبی مدینه و مکه، خواه در شهرهایی مثل ریاض و بدون حجاب سر عبا است.

در جنوب کشور خودمان هم زنان جنوبی از لباس‌هایی با همین شکل و شمایل، با اندکی تغییرات استفاده می‌کنند. البته لباس زنان بندر نوع خاص و متفاوتی از لباس‌های بومی و اصیل ایرانی است. اما به خاطر نزدیکی فرهنگ و همسایگی زنان جنوبی با کشورهای حاشیه خلیج فارس تلفیق عبا را در میان زنان جنوبی زیاد می‌بینیم.

بعد از ظهور اسلام که پوشش زنان هدفمند شد، از عبا به عنوان یکی از کاربردی‌ترین مدل‌های حجاب استفاده شد. در واقع عبا پارچه‌ای چهارگوش است که به روی بدن می‌افتد و دست‌ها را تا مچ و پاها را نیز تا پایین می‌پوشاند. عبای سنتی الگوی خاصی ندارد، اما با تغییرات مد و فشن دستخوش تغییراتی شد.

مانتو عبایی در گذر زماننمونه‌ای از عبا بر تن زنان عرب

گاه پیش می‌آید مدل اصیل آن را بر تن افراد می‌بینیم، اما مدل‌هایی که دچار تحول شده‌اند، بیشتر دیده می‌شوند. تا پیش از اسلام، زنان ثروتمند از عبا استفاده می‌کردند. در واقع آن‌ها از طبقه مرفه بودند که شاغل نبودند و پول کافی برای خرید پارچه‌های گران‌بها با متراژ زیاد را داشتند. همین امر باعث تفاخر زنان ثروتمند بود اما بعد از اسلام عبا نشانه‌ای از حجاب زن مسلمان شد.

مانتو-عبا-عربی---100%-تضمین-کیفیت-پارچه-و-دوخت-و-امکان-مرجوعی

میراث Hussein Chalayan و دست‌آوردهای او با تحلیل مجموعه پاییز 2000، همدردی با آوارگان جنگ

قدمت عبا و تغییرات آن در طی تاریخ

در کشور امارات عبا به عنوان لباس ملی نام‌گذاری شده است. اگرچه اغلب زنان اماراتی لباسی غیر از عبا را انتخاب می‌کنند. در سال‌های اخیر کشور عربستان سعی کرده عبا را به عنوان لباس فرهنگی و نه لباس زنان مسلمان به جهان معرفی کند. برخی از طراحان عرب با طراحی مدل‌هایی جدید برگرفته از عبا، مجموعه‌های خود را در فرانسه و ایتالیا به نمایش گذاشتند. در چند سال اخیر که چند نمایش مد در دبی برگزار شد، علاوه بر دعوت از برندهای به نام برای نمایش کارهای خود، تعدادی از طراحان عرب هم مدل‌های متفاوتی از عبا را نمایش دادند.

تاریخچه استفاده از عبا

هوای گرم و خشک صحرای عربستان و بادهای موسمی، آفتاب سوزان و گرمای زیاد یکی از معضل‌های انتخاب پارچه و لباس مناسب است. مردمان، به مناسبت هر آب و هوایی لباسی که در خور آن منطقه باشد انتخاب می‌کنند. لباس‌های گشاد هم یکی از بهترین گزینه‌ها برای چنین هواییست. لباس‌های سفید یا مشکی که باد به راحتی در آن حرکت داشته باشد و گرمای کمتری را به خود بگیرد.

البته عبا تنها در کشور عربستان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. مدل‌های تغییر یافته عبا در کشورهای مجاور عربستان که آن‌ها هم هوای گرمی دارند با تغییراتی به عنوان لباس بومی پذیرفته شده است. کشورهای شمال آفریقا، جنوب آسیا، پاکستان، هند، اندونزی و مالزی از این دسته‌اند. برای مثال در مالزی به لباس بومی زنان کبایا می‌گویند که از کلمه عبایا گرفته شده است.

مانتو-عبا-عربی---100%-تضمین-کیفیت-پارچه-و-دوخت-و-امکان-مرجوعی

افسانه‌های قدیمی درباره عبا، پوشش زنان بین‌النهرین

قدمت عبا را به 4000 سال پیش نسبت می‌دهند. زمانی که در بین‌النهرین تمدن آغاز شد و آثاری که از دیوار نوشته‌ها بر جا مانده است. در زمان باستان لباس‌هایی به این شکل و شمایل وجود داشته، اگرچه نام دیگری بر روی آن‌ها بوده است. در حالی که هر لباس داستانی برای آغازش دارد، اعراب هم برای عبا داستانی را نقل می‌کنند که دانستنش خالی از لطف نیست.

می‌گویند در زمان خلفای عباسی، تاجری خرقه فروش به شهری از شهرهای عربستان وارد شد. او به قصد تجارت، تعداد زیادی از رنگ‌های مختلف عبا را برای فروش گذاشت. خریداران همه‌ی عباهای او را خریدند و فقط رنگ مشکی آن ماند و فروش نرفت. خرقه فروش به دیدن یکی از دوستان شاعر خود رفت و دست به دامن او شد که برای فروش محصولات او کمکش کند. دوست شاعر او تصمیم گرفت در مورد عبای مشکی و این‌که هرکس آن را به تن کند از خانواده‌ای اصیل است، شعری بسراید. هم‌چنین عبای مشکی نشانه‌ای از زیبایی زنان و مرموز بودن آن‌هاست.

بر اساس این داستان، عبا چنان در میان زنان معروف و محبوب شد که تمام زنان قبیله‌ای برای خرید آن پیش خرقه فروش رفتند.  همه‌ی عباهای مشکی خرقه فروش فروخته شد و او به خاطر فروش آن‌ها ثروتمند شد. شهرت ثروت او تا جایی پیش رفت که زنان هم با پوشیدن آن احساس ثروتمند بودن می‌کردند.

البته همان‌طور که گفته شد قدمت عبا بیش از این‌هاست و داستان بالا افسانه‌ای به نقل از عاشقان عبا است.

جنس پارچه عبا

چون عبا لباس رسمی زنان عرب است آن‌ها ترجیح می‌دهند در جشن‌های رسمی به عنوان لباس‌ فاخر از عبا استفاده کنند. شاید به نظر برسد عبا که لباس فاخر نیست! اما چنین نیست! پارچه‌هایی که برای زنان ثروتمند با آن‌ها عبا تهیه می‌شود اغلب بسیار نفیس و خاص هستند. جنس این عبایا از ابریشم، مخمل، ساتن و کرپ‌های عالی تهیه می‌شوند. در کنار این پارچه، اکسسوری‌هایی که به عنوان گلدوزی یا سرمه دوزی و یا سنگ دوزی بر روی آن‌ها استفاده می‌شود نوع خاص و از سنگ‌های برندهای معروفی چون سوارسکی یا مرواریدهای استرالیا و ژاپن است.

پارچه‌هایی که برای این لباس استفاده می‌شود اغلب سیاه است. اما از زمانی که برندهای اروپایی در پی تولید این لباس برآمدند با رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی به میدان آمدند. این‌که مدل‌های برندهایی چون دلچه اند گابانا تا چه اندازه مورد استقبال زنان ثروتمند عرب قرار گرفته است موضوعی‌ست که با کمی تحقیق می‌توان به دست آورد. به هرحال دلچه اند گابانا از سال 2016 شروع به خلق مجموعه‌هایی برای زنان عرب کرد. با وجود رقبای بومی عرب، از آن به بعد هر ساله شاهد لاین تولید مانتوهای عبایی و یا لباس‌هایی برگرفته از آن طرح از این برند معروف هستیم.

سبک‌های مختلف عبا

مانتوی عبایی در ایران به عنوان یک مانتو و رولباسی مورد استفاده می‌گیرد. اغلب، خانم‌های محجبه و شیک‌پوش آن را انتخاب می‌کنند. اما مدل آن طوری است که نظر اکثریت را به خود جلب کرده است. چه بسا بسیاری از مانتوهایی که امروزه در کشور خودمان برتن خانم‌ها می‌بینیم الهام گرفته از همان عبایا است. گشادی و مدل آستین و بلندی و همچنین رنگ مشکی آن‌ها، الگوی اولیه یک مانتوی عبایی است. شاید یک سری تغییراتی در مدل‌های گشاد ببینید اما ریشه آن همان عبا است.

عبا در میان عرب زبان‌ها و عرب نژادها به قدری محبوب است که طراح معروف لبنانی، elie saab سال گذشته در طراحی لباس مجلس عروسی پسرش، برای عروس خود یکی از لباس‌هایی را که طراحی کرده بود الهام گرفته از عبا بود.

مانتو-عبا-عربی---100%-تضمین-کیفیت-پارچه-و-دوخت-و-امکان-مرجوعی

استفاده از عبا در استایل‌های مختلف

قبل از هماهنگ کردن استایلتان بهتر است بدانید مانتو عبایی اغلب یک استایل مینیمال نیست. البته بیشتر بستگی به اکسسوری به کار رفته در آن دارد. برای این‌که استایل زیبایی با مانتو عبایی داشته باشید بهترین روش هماهنگ کردن شال است. اگر رنگ شال شما با رنگ و مدل مانتو عبایی هماهنگ باشد بهترین نوع انتخاب است. در طراحی‌های برندهای معروف، هر مدل و سبکی که مانتو عبایی باشد استایلیست‌ها شال را هم با همان هماهنگ می‌کنند. شاید دوست داشته باشید کمی متفاوت‌تر به چشم بیایید. در این صورت می‌توانید کیف و کفشتان را از برندی متفاوتی و یا سبکی خیره‌کننده برگزینید.

 مانتو عبا عربی  دارای %تخفیف% دوخت عالی شیک و تن پوش زیبا  - در این نوشته کوتاه در مورد مدل عبا دخترانه جدید - اینستاگرام عبا قشم - مانتو اماراتی اینستاگرام - مزون فاریون عبایا اینستاگرام-  مختصر صحبت کردیم. در پایان مجددا تاکید می نماییم که ما در مجموعه عظیم حریران تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا بتوانیم محصولات خود را از جمله مانتو – چادر – پالتو – عبا – روسری – شومیز دامن شلوار – انواع لباس مجلسی پوشیده -  لباس عقد پوشیده – پیراهن زنانه - روسری - کیف با کیفیتی برتر در ایران طراحی و تولید نموده و بدون واسطه تقدیم مشتریان نماییم.